Leaving on a jetplane - Reisverslag uit Maasland, Nederland van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu Leaving on a jetplane - Reisverslag uit Maasland, Nederland van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu

Leaving on a jetplane

Door: Peter Kok

Blijf op de hoogte en volg Peter & Joke

26 November 2015 | Nederland, Maasland

Donderdag 26 november 2015,

John Denver zong het al eens in “Leaving on a jetplane:”

“All my bags are packed
I'm ready to go
I'm standing here outside your door
I hate to wake you up to say goodbye
But the dawn is breaking
It's early morn
The taxi's waiting
He's blowing his horn
Already I'm so lonesome
I could die

So kiss me and smile for me
Tell me that you'll wait for me
Hold me like you'll never let me go
Cause I'm leaving on a jet plane
Don't know when I'll be back again
Oh babe, I hate to go”

Het is wel niet vroeg in de ochtend en ook zijn we niet alleen en willen we echt wel vertrekken, maar dit liedje heeft wel iets. Het beschrijft een beetje het gevoel wat we hebben. Een beetje reiskoorts (altijd bij mij aanwezig, ondanks de vele reizen en ervaringen). Alles nog eens controleren ( je bent en blijft nu eenmaal een control freak). Om 19.00 uur op Schiphol; om 22.00 uur vertrekken, wachten en rondlopen. Straks verdwijnt ook wel weer die onverklaarbare nervositeit die bij dit stadium van de reis schijnt te moeten horen. Als we maar eenmaal aan boord zijn! Zes uurtjes vliegen naar Dubai; twee uur tijdsverschil; drie uurtjes wachten en overstappen op de A 380 naar Melbourne; plm. 14 uurtjes vliegen en nog eens 8 uur tijdsverschil. Aankomst lokale tijd 07.35 uur in Melbourne, maar dan wel op zaterdagochtend. Ter vergelijking, het is dan in Nederland 21.35 uur vrijdagavond.
Normaal plannen we ergens een stop-over, maar dit keer niet, benieuwd hoe het zal gaan en vooral of we wat kunnen slapen. Maar de vooruitzichten zijn prima. Want als je zo’n eitje kan bakken dan moet het wel goed zitten met ons karma.

• 26 November 2015 - 13:26

Robbert Stevens:

Jullie verheugen je op de reis.
    Ik verheug me op de immer smeuïge reisverhalen.
    Heel veel plezier en drink er eentje met John en Kris op onz aller gezondheid!

• 26 November 2015 - 17:24

Maarten:

goede reis heel veel plezier en genieten

• 26 November 2015 - 20:04

Martin:

Ondanks de gebruikelijke verkeersproblemen, die jullie altijd hebben wanneer jullie naar schiphol gaan, toch nog relaxed aangekomen. Veel plezier. Love you guys en we'll hold down the fort.
    Xxx.

• 26 November 2015 - 22:49

John And Kris :

Well the Melbourne family "taxi" will be ready for your arrival at Tullamarine

• 27 November 2015 - 09:25

Ellen Van Adrichem:

Peter en Joke,
    Namens alle collega's van SWMD heel veel reisplezier toegewenst. Wij volgen jullie graag via deze blog en zijn heel benieuwd naar de verhalen. Geniet ervan!!

• 29 November 2015 - 09:56

Anneke Nieman-Dijk:

Ondertussen al gelezen op facebook dat jullie goed zijn aangekomen down under.
    Doe de groeten aan John & Kris.
    Fijne tijd gewenst en ben benieuwd naar de reisverhalen.
    xxx