Het einde van de reis nadert. Oud en Nieuw in Oz. - Reisverslag uit Eildon, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu Het einde van de reis nadert. Oud en Nieuw in Oz. - Reisverslag uit Eildon, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu

Het einde van de reis nadert. Oud en Nieuw in Oz.

Door: Peter Kok

Blijf op de hoogte en volg Peter & Joke

02 Januari 2016 | Australië, Eildon

Donderdag, 31 december 2015: Wodonga – Montrose
Weinig te zeggen; eerst een stuk terug via de Hume Freeway en dan kan John het toch weer niet laten om ons een stuk over slingerwegen door het landschap mee te nemen naar huis. Inmiddels is mijn keel aan het opspelen en moet ik veel hoesten. De steeds wisselende omstandigheden van warm en oud, hoofdzakelijk door airconditioning in de auto en in het huis van Gayle en Ivan eisen hun tol. In de loop van de dag voel ik me steeds meer beroerd, maar we gaan gewoon door en vieren oud en nieuw rustig thuis. Tijd om de foto’s van de afgelopen 6 dagen te bewerken en op de site te zetten.
Dat is op zich niet eens een eenvoudige taak. De fotootjes, als ze zijn ingelezen, zijn maar heel klein om te zien en dus moet je de selectie vooraf klaarmaken. Dan blijkt ook dat ze niet altijd goed staan of te groot zijn en dus niet leesbaar. Ook is het plaatsen van de juiste foto’s bij de juiste verhalen niet zo simpel als het lijkt. Over de jaren heen is er veel veranderd aan de site van waarbenjij.nu sinds we hem voor de eerste keer gebruikten. Ik twijfel of deze veranderingen altijd goed zijn. Soms is simpel wel zo fijn. Ik hoop dat de volgers van het dagboek dit niet echt hebben gemerkt. Als we thuis zijn gaan we alles nog eens op goede volgorde zetten.
De komende paar dagen doen we het rustig aan. Ik geloof dat we op nieuwjaarsdag weer een treffen hebben bij vrienden. We gaan morgen samen naar Healesville. Even kijken in het dierenpark.
Vrijdag, 1 januari 2015. Lake Eildon.
Het dierenpark moet wachten. Joke heeft even geregeld dat er een jet ski avontuur wordt georganiseerd. Samen met Greg en Amanda naar Lake Eildon. Dit is een groot stuwmeer ten noorden van Healesville. Allereerst weer door die “vervelende en saaie” Black Spur () met een trailer met twee Jet ski’s erop. Vreemd om allerlei auto’s met boten door een dicht regenwoud te zien rijden, maar dan is er het meer. Ik herinner me dat in 2006 wij er met tante Jo waren en het meer helemaal droog was,. Dat is nu zeker niet het geval. We moeten eraan geloven. Shirt met lange mouwen, pet en een drijfvest aan en dan gaan we voorzichtig op weg, dat wil zeggen Joke en Amanda voorzichtig en ik, overgeleverd aan de kunsten van Greg, zeker niet voorzichtig. Als snel met zo’n 60 km per uur over het water, hotsen en botsen en om het verhaal af te maken met 115 km per uur topsnelheid scheren over het water. Alles wordt dan relatiever en lijkt makkelijker, maar de echt grotere golven zorgen voor best wel wat toegeknepen billen als de balans wat minder wordt. Pet heeft geen nut meer als die steeds afwaait en de zonnebril moet twee keer gered worden, dus alles in het vooronder en gaan met die banaan. We “varen” het meer af en komen aan bij de plek waar Greg en Mike met tante Jo en familie hun jeugd aan het meer hebben voortgebracht, de plek die vorige keer geheel droog was. Herinneringen alom.
We varen terug en zwemmen wat. Gelijk wat overtollig water lozen ( of was het nog bier)? Greg laat wat van zijn kunsten zien die je met dat ding kan uithalen. Onder de indruk, maar niet gemotiveerd om dit ook te willen doen, gaan we daarna weer terug. De boel weer opladen en dan naar huis om ons weer voor een nieuwjaarsbezoek bij vrienden van John en Kris klaar te maken. Wat ontzettend vervelend is dit allemaal. We moeten straks met vakantie om uit te rusten van deze vakantie. Het moet niet veel gekker worden.
Morgen? We zien wel. Ik waag me niet meer aan voorspellingen, alhoewel een ding zeker lijkt: de terugreis. Emirates heeft ons al een seintje gegeven via de E-mail. Ach Ja. Zucht.

• 02 Januari 2016 - 08:36

Rinze:

Goede reis terug ...

• 02 Januari 2016 - 09:04

Marleen:

Goeie reis terug. Op naar Hollandse bakkies troost

• 02 Januari 2016 - 10:32

Lil:

Als je dan moet uitrusten van je vakantie zou ik zo zeggen blijf nog ff lekker daar. Daar zijn de omstandigheden om uit te rusten beter dan hier .....
    Maar als je dan toch naar huis wilt of moet, doe het rustig aan en kom veilig thuis

Doe ze daar allemaal een knuffel geven van ons.

• 02 Januari 2016 - 10:40

Marianne Kok:

Jammer dat alles zo snel gaat, maar weer mooie herinneringen en ervaringen opgedaan. Hele goede reis naar huis.

• 02 Januari 2016 - 15:39

Tineke En Harald:

Leuke verhalen!
    Goeie reis terug!
    Zie jullie wel in onze/jullie stamkroeg..

xx

• 04 Januari 2016 - 11:54

John And Kris :

Miss you both already.

I had to work in the garden today!

Have a good rest in Dubai