16-12-2015; Port Elliot - Robe - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu 16-12-2015; Port Elliot - Robe - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu

16-12-2015; Port Elliot - Robe

Door: Peter Kok

Blijf op de hoogte en volg Peter & Joke

21 December 2015 | Australië, Mount Gambier

Woensdag, 16-12-2015, Port Elliot naar Robe.
Route nadrukkelijk in de tomtom geprogrammeerd. Alles gecheckt enzovoorts, maar dat kreng van een Eva weigert pertinent deze voorgestelde route te berekenen. Ik moet en zal over de highway en daar wil ik niet komen. Dus kaart erbij en de bitch uitgezet. We rijden extra om het Alexandria meer heen. Twee pontjes waar je NIET voor hoeft te betalen. Het kan dus wel! De weg naar Robe is lang en recht. In Kingston S.E. blijkt de Giant Lobster inderdaad een giant lobster te zijn, een beeld van plm 20 meter hoog en 10 meter breed. Niks te maken met seafood of zo. Tegenvaller, maar niet alles kan over een leien dakje gaan. Ja toch, niet dan? Dat merkt Joke ook. Ik tank bij een pomp zo’n 200 meer verderop en Joke wil toch een fotootje maken van dat ding. Komt ze daar is de batterij leeg. Ik moet stilletjes lachen en rijdt weg zonder haar, maar draai toch maar weer om om haar op te pikken. Met zijn tweeën is toch gezelliger.
Op onze lijst van roadkill kunnen we toevoegen: 2 dode wombats, een (bambi)hert, dooie rozella’s en een Feral (zwerf) cat. De laatste is niet zo’n probleem, die vormen een plaag.
Verder is er niet veel te vertellen dit keer. Camping is okay maar relatief karig met sanitair uitgerust. Wel een heel mooi strand en een zee waar je 300 meter moet lopen voordat je tot je middel in het water staat, maar ook dat is te doen. Alleen….. dat @#$#@%%$#$#@# internet werkt echt voor geen meter. Wat is dat klootte zeg. Alle voorbereidingen ten spijt blijft het geknoei en krijg ik nix, nul, komma, nada aan foto’s en tekst “ge-upload”. En dat terwijl de Big 4 campings zich erop doen voorstaan wifi ter beschikking te stellen. 100 mb per dag, is dat wat!!
Morgen: Naar Mount Gambier, maar eerst naar de Tourist Office waar ze mogelijk wel een goede internetverbinding hebben.

• 24 December 2015 - 13:26

Anneke Nieman-Dijk:

@#$#@^%&%$#@# fijn dat je deze tekens voor ALLES kan gebruiken Peet.
    Fijn om weer zoveel mooie verhalen te lezen.

Peter & Joke

Samen met mijn maatje Joke vormen we PEJOKO. Reeds actief in 1997, 2001, 2006, 2011 en nu weer in 2015. We maken een reis in Australië die begint waar we in 2006 zijn gestopt: Alice Springs. Volg onze belevenissen op deze reis van 26 november tot en met 5 januari 2016.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Totaal aantal bezoekers 20818