Maandag 30-11-2015 Philip Island - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu Maandag 30-11-2015 Philip Island - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu

Maandag 30-11-2015 Philip Island

Door: Peter Kok

Blijf op de hoogte en volg Peter & Joke

01 December 2015 | Australië, Philip Island

Maandag 30-11-2015: Philip Island.

Met John en Kris, Andre en Nancy naar Philip Island. De Hollandsche buit wordt verdeeld over twee auto’s en na een koffie- en sanitaire tussenstop doemt de brug naar Philip Island op. We parkeren even bij San Remo, met een bootsteiger. Er wordt beweerd dat je dat in het heldere water vaak stingrays kan zien en af en toe een zeerob. Het water stroomt als een lier de baai binnen en is zeker helder, maar de veronderstelde stingrays en zeerobben laten het dit maal afweten. Een paar onwelkome toad fishes zien we zwemmen, maar zelfs de vissers op de pier zien die niet zitten. Schijnt iets te maken te hebben met bederven van de aas of zo.
Over de brug en eenmaal op het eiland slaat de sfeer om in echte vakantiestemming. Het landschap en de attracties lenen zich daar dan ook voor. Prachtige stranden met mega golven, een walhalla voor surfers. Het circuit en de Pinguïn parade (natuurlijk alleen ’s-avonds te zien) en bij de “Nobbies” kans op robben, maar vooral een broedende meeuwenkolonie. Leuk al die dotjes poetskatoen. Als je te dicht in de buurt komt, vliegen pa of moe je bijna naar de strot. (Strotvliegers?). In sommige nestkasten zien we toch wat baby pinguïns, alhoewel moeilijk te onderscheiden. En de robben? Die waren uit eten, waarschijnlijk vis of zo.
Met een feilloos gevoel voor richting en een blik op de kaart wordt de laatste hindernis genomen. Een wijngaard waar het goed toeven, proeven en eten is. Die Ozzies kunnen daar wat van hoor. Wat mij betreft kunnen de Fransozen daar een voorbeeld aan nemen.
Via de zuidelijk Gipsland heuvels terug naar Montrose, Tante Jo nog even een hug gegeven, eten en naar bed. Morgen: Alice springs.

Peter & Joke

Samen met mijn maatje Joke vormen we PEJOKO. Reeds actief in 1997, 2001, 2006, 2011 en nu weer in 2015. We maken een reis in Australië die begint waar we in 2006 zijn gestopt: Alice Springs. Volg onze belevenissen op deze reis van 26 november tot en met 5 januari 2016.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Totaal aantal bezoekers 20758