Port Augusta - Ceduna - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu Port Augusta - Ceduna - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu

Port Augusta - Ceduna

Door: Peter Kok

Blijf op de hoogte en volg Peter & Joke

07 December 2015 | Australië, Ceduna

Maandag 7 december 2015, Ceduna.
Vroeg op. We hebben weer een flink stuk voor de boeg. Van Port Augusta naar het zuidwesten: Ceduna. We zijn aangenaam verrast als de temperatuur gedaald is tot 27 graden. Dat biedt perspectieven! Het ruige landschap veranderd geleidelijk in golvende graanvlakten. We rijden door een immens agrarisch gebied waar graanteelt de voornaamste bron van inkomsten schijnt te zijn. Een groepje emu’s in de verte, maar geen enkele roofvogel; gelukkig ook geen dode kangaroos. Alles verloopt vlotjes. Dan gaat het olielampje weer opspelen en houdt de cruise control op te controleren. De snelheid gaat terug van 95 naar 90 en het lampje gaat weer uit en de cruise control controleert weer. Om zeker te zijn stoppen we een eindje verderop en check ik de olie. Meer dan genoeg dus geen probleem. Gerustgesteld rijden we door maar na zo’n 100 km zegt de boordcomputer dat de auto service nodig heeft. Nu gaf hij dat al vanaf het begin aan, met een vermelding van een km stand van 100. Inmiddels hebben we bijna 2000 km gereden zonder problemen maar nu zegt de computer dat bij 2100 km er geserviced moet worden. Om de 20 a 30 km geeft hij een signaal en na een tiental piepjes verdwijnt het weer.
In Ceduna geen shop om de boel na te laten kijken..
Wel: een heerlijke koele oceaan waar we meteen even induiken. Inmiddels zakt de temperatuur naar 25 graden en als we uit het stadje terugkeren op de camping is er zowaar regen en onweer. Daar hebben veel mensen op gewacht. Nu maar hopen dat ook de rest van OZ een beetje krijgt.
Morgen: de kustroute naar Port Lincoln.

Peter & Joke

Samen met mijn maatje Joke vormen we PEJOKO. Reeds actief in 1997, 2001, 2006, 2011 en nu weer in 2015. We maken een reis in Australië die begint waar we in 2006 zijn gestopt: Alice Springs. Volg onze belevenissen op deze reis van 26 november tot en met 5 januari 2016.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Totaal aantal bezoekers 20759