zondag 29 november - Reisverslag uit Montrose, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu zondag 29 november - Reisverslag uit Montrose, Australië van Peter & Joke Kok - WaarBenJij.nu

zondag 29 november

Door: Peter Kok

Blijf op de hoogte en volg Peter & Joke

01 December 2015 | Australië, Montrose

Zondag, 29 november: Furn Tree Gully

Na een putdiepe slaap van 12 uur is het ineens zondag. Het is fris, maar bijna onbewolkt en in Melbourne betekent dat mogelijk een goede dag. We zijn uitgenodigd bij achterneef Steven en zijn vrouw Kylie. Voor een gezellige ontmoeting met zijn vrienden en vooral om kennis te maken met hun traditie van Irish Coffee. Joke had dat in Holland al even geregeld via facebook of zo. Maar vooraf nog eerst even langs de shopping mall om een sweater of zo te kopen. Na een drietal vergeefse pogingen (wie koopt er in Melbourne in de zomer nou een sweater???) toch geslaagd. Allebei eenzelfde want er was keus uit één soort en kleur. Buiten vielen de mussen ondertussen dood van het dak want het was al even snel 25 graden geworden.
Een hernieuwde kennismaking met achterneef Steven en echtgenote Kylie. Het voelde alsof we nooit weggeweest waren. Snel daarna wordt duidelijk wat zij verstaan onder een gezellig middagje met kennissen en familie. De ene schaal lekkernijen na de andere komt op tafel en worden door de snel groeiende groep in snel tempo verslonden onder het genot van veel verschillende meegenomen wijnen. Neef Andre en vrouw Nancy komen als laatste binnen. Juiste timing want de Irish Coffee valt in de smaak, natuurlijk door een Ierse vriend en zijn zoon. De black label Bushmill is snel aan zijn einde. Wij ook. Vol en voldaan en vol wijn. Morgen een trip naar Philip Island.

• 01 December 2015 - 16:38

Anneke Nieman-Dijk:

hik

Peter & Joke

Samen met mijn maatje Joke vormen we PEJOKO. Reeds actief in 1997, 2001, 2006, 2011 en nu weer in 2015. We maken een reis in Australië die begint waar we in 2006 zijn gestopt: Alice Springs. Volg onze belevenissen op deze reis van 26 november tot en met 5 januari 2016.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Totaal aantal bezoekers 20743